Algemene Voorwaarden

Ondernemingsgegevens

Glamour by laurie

Breydelhofstraat 113, 8900 Ieper

BE 0800.575.939 info@glamourbylaurie.be

Gsm: (+32) 473.28.35.96

1. Algemene Bepalingen

Glamourbylaurie hanteert algemene voorwaarden. Als u een afspraak voor een van onze diensten of behandelingen maakt of een product koopt, gaan we ervan uit dat u kennis heeft genomen van onderstaande voorwaarden en hiermee akkoord gaat. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing bij iedere afspraak of ieder product dat word besteld/aangekocht.

2. Webshop

2.1.   Op onze webshop zijn alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds exclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen. Indien leverings of reservatie kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

2.2.   De opgegeven prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen of artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

2.3.   Elk aanbod terug te vinden in de webshop staat open voor klanten die woonachtig zijn in België.

2.4.   De producten zijn enkel bestemd voor particulier gebruik en doorverkopen is hierbij niet toegestaan.

2.5.   Ondanks het feit dat de webshop en de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Glamour by laurie niet. Glamour by laurie is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten.

2.6.   Wanneer u specifieke vragen heeft over producten, allergische reactie, beschikbaarheid, leveringstermijn of leverwijze, verzoeken wij u vooraf contact op te nemen met ons. Telefonisch of via mail.

2.7.   Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Glamour by laurie. Glamour by laurie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.

2.8.   Online aankopen, uw bestelling plaatsen

2.8.1.Kies het gewenste product

2.8.2.Voeg het toe aan het winkelmandje

2.8.3.Ga naar winkelmandje

2.8.4.U krijgt een overzicht van de gekozen producten of u kan het onmiddellijk afrekenen.

2.8.5.Vul de nodige gegevens in.

2.8.6.Kies uw gewenste verzendings- en betaalmethode

2.8.7.Bevestig uw bestelling

2.8.8.U ontvangt een bevestigingsmail van ons.

2.8.9.LET OP! Uw bestelling is pas compleet na dat u een bevestiging van ons via mail heeft ontvangen en wij uw betaling hebben ontvangen.

2.9.   Wanneer u via de website uw bestelling plaatst (mits betaling) en u een correct e-mailadres opgaf, ontvangt u een bevestiging via mail dat wij uw bestelling goed ontvangen hebben en dat de aankoop tot stand is gekomen.

2.10. Indien de bestelde artikelen door omstandigheden toch niet onmiddellijk leverbaar zijn zal u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht worden. Indien het artikel volledig uitgeput is en niet meer binnen komt zullen wij uw betaling zo snel mogelijk terugstorten.

2.11.   Glamour by laurie doet er alles aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden.

2.12.  De leveringstermijn is louter indicatief. Het nuiet respecteren van de levertermijn kan geen aanleiding geven tot enige aanvraag van een schadevergoeding naar Glamour by laurie aangezien de levertermijnen enkel ter informatie en zonder enige verbintenis worden opgegeven.

2.13.  Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij/zij de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

2.14.  De klant heeft de keuze tussen de volgende veilige betaalwijzen:

2.14.1.   Via bankkaart

2.14.2.   Via kredietkaart

2.14.3.   Via overschrijving

2.14.4.   Via cash-betaling in het instituut

2.15.  De artikelen kunnen op verschillende manieren verzonden worden:

2.15.1.   Thuis bij de klant geleverd.

2.15.2.   Gratis afhaling in het instituut

2.16.                     Glamour by laurie is gerechtigd een bestelling (schriftelijk of via mail) te weigeren, ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot de bestelling of elke andere bestelling of overeenkomst waarbij de klant betrokken is.

2.17.                     Elke bestelling zal zo snel mogelijk verwerkt worden. Levering binnen de 14 werkdagen, onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden.

2.18.                     U krijgt altijd een mail als goedkeuring van uw bestelling. Indien de artikelen toch niet op voorraad zouden zijn wordt u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht.

2.19.                     De artikelen worden pas verzonden wanneer het geld op onze rekening staat.

2.20.                     Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of een andere tekortkoming bij de levering, moet onmiddellijk (binnen 48u) worden gemeld aan Glamour by Laurie.

2.21.                     Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf dat hij/zij (of een door hem/haar aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

2.22.                     Garantie

2.22.1.   a. Wettelijke garantie (enkel voor consumenten) Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Elk artikel is onderworpen aan de wettelijke garantie vanaf de datum van aankoop door (desgevallend levering aan) de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

2.22.2.   b. Algemeen Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant het aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren. Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant vooraf contact op te nemen met de Baby-L-klantendienst (zie website) of per mail naar info@glamourbylaurie.Be waarna de klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen aan glamour by laurie , Breydelhofstraat 113, 8900 Ieper. U kan het pakketje ook kosteloos afgeven in ons instituut. Elk gebrek dient binnen een termijn van 1 maand na vaststelling ervan door de consument te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging. De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, abnormaal of incorrect gebruik, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, abnormaal of incorrect gebruik. Zij is evenmin van toepassing op artikelen met een kortere levensduur, of slijtageartikelen. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant. Indien het product defect is door een productiefout valt dit onder garantie. Na het artikelen terug te zenden of binnen te brengen in onze winkel zullen wij dit samen met onze leveranciers bespreken of het al dan niet om een productiefout gaat of om normale slijtage. Wanneer er effectief sprake is van een productiefout wordt u hierover ingelicht en zetten wij deze fout recht. Wanneer er sprake is van normale slijtage kunnen wij de volgende klachten helaas niet vergoeden. De garantie is niet overdraagbaar.

2.23.                     Herroepingsrecht

2.23.1.  De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen. De consument heeft het recht aan Glamour by laurie mee te delen dat hij afziet van de aankoop en liefst zo snel mogelijk na ontvangst van de levering, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Klanten die van het herroepingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering contact opnemen met Glamour by laurie en de goederen binnen de 14 dagen vanaf de levering van de goederen op hun kosten terug bezorgen aan Glamour by laurie, Breydelhofstraat 113, 8900 Ieper. Goederen met een verkoopsprijs van 100 Euro of meer dienen ons per koerier (PBost, DHL, Fedex, enz) te worden terugbezorgd. De klant mag de producten tijdens de herroepingstermijn niet gebruiken. Indien het teruggestuurde product beschadigd is op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Glamour by laurie zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering te wijten aan de klant. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, labels, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs worden teruggenomen. De artikelen moeten: – Ongebruikt zijn – Zonder krassen – Met de originele verpakking, labels en aankoopbewijs. – Ongeopend zijn Na een korte verificatie van de geretourneerde artikels, zullen wij uw bestelling terugbetalen of 1-malig gratis omruilen voor een ander artikel. U heeft natuurlijk ook altijd de mogelijkheid om de artikelen kosteloos bij ons in het instituut binnen te brengen. LET OP! In het instituut kunnen enkel de artikelen omgeruild worden mits bovenstaande voorwaarden. Er wordt hier geen geld teruggegeven. Terugbetalingen worden altijd via overschrijving gedaan.

3.       Behandelingen

3.1.   De behandeling die u ondergaat, zijn niet bedoeld om ‘medische condities’ (zoals ziekte, acute of chronische klachten) te diagnosticeren en/of te behandelen. Dit met uitzondering op onder behandeling: Medische pedicure

3.2.   Bij twijfel over een aandoening of blessure of contra-indicatie kan besloten worden om af te zien van het geven van uw behandeling en u door te verwijzen naar een arts/therapeut/specialist. Vervolgbehandelingen zijn mogelijk zodra uw behandelend arts/therapeut/specialist hierin toestemt.

3.3.   Bent u onder behandeling bij een arts, therapeut of specialist, of gebruikt u medicijnen die invloed zouden durven hebben op uw behandeling, dan is het verstandig dit met uw behandelaar te overleggen.

3.4.   De cliënt is zelf verantwoordelijk voor de informatie en de juistheid ervan die hij/zij tijdens het intakegesprek aan Glamour by laurie verstrekt, zodat wij de behandeling zo verantwoordelijk en veilig mogelijk kunnen uitvoeren.

3.5.   Glamour by laurie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor negatieve resultaten, al dan niet door onjuiste informatie of verzwijgen van blessures en/of ziektes.

3.6.   Glamour by laurie behoud zich het recht voor om cliënten te weigeren indien deze onder invloed zijn van een geestverruimende middelen, alcohol of andersinds aanleiding geven tot contra-indicatie.

3.7.   Glamour by laurie kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor beschadiging, diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen van de client.

3.8.   Ethiek en hygiëne is erg belangrijk bij Glamour by laurie en wordt ook van u verwacht.

3.9.   Tijdens de behandeling zouden wij het fijn vinden als u uw telefoon op stil/trilfunctie kan zetten, zodat u niet wordt afgeleid en optimaal kunt genieten van uw behandeling.

3.10.                     Behandelingen kunnen enkel op afspraak gemaakt worden. Dit kan door middel van telefoon, sms, email, sociale media, of ons boekingplatform.

3.11.                     Gemaakte afspraken die uiterlijk één dag (24 uur) voor de behandeling worden geannuleerd, zijn kosteloos. Annuleert u te laat (binnen 24 uur voor uw afspraak), op de behandeldag zelf of komt u helemaal niet dan zijn wij gelaas genoodzaakt de behandeling volledig aan u door te rekenen, u ontvangt hiervan een factuur/ of dit wordt aangerekend op uw eerstvolgende afspraak. Annulering kan enkel mondeling  of telefonisch.

3.12.                     De betaling van particulieren gebeuren onmiddellijk na de behandeling, Betalingsmogelijkheden zijn: Cash, Bancontact of overschrijving.

3.13.                     Facturen dienen binnen de 31 dagen na factuurdatum te zijn voldaan.

3.14.                     U kunt ook met een cadeaubon van Glamour by laurie betalen. indien de betaling plaatsvindt via een cadeaubon is deze niet inwisselbaar tegen contanten. Daarnaast is er ook geen teruggave mogelijk wanneer je minder dan de cadeaubonwaarde aan behandeling of producten afneemt.

3.15.                     De cadeaubon van Glamour by laurie is 2 jaar geldig na uitgifte datum.

3.16.                     Glamour by laurie behoudt zich het recht ten alle tijden de tarieven te wijzigen. Voor afspraken gemaakt voor de tariefwijziging geldt het tarief dat geldig was op het moment dat de afspraak werd vastgelegd.

3.17.                     Alle persoonlijke en medische gegevens die u voor of tijdens de behandeling meedeelt, worden vertrouwelijk behandeld. Zonder uw schriftelijke toestemming worden deze nooit aan derden vertrekt.

3.18.                     Door akkoord te gaan met deze voorwaarden verklaart u dat u ons nooit aansprakelijk zult stellen voor enige gevolgen, bijwerkingen en/of nawerkingen die mogelijk het gevolg zouden kunnen zijn van een behandeling die wij aan u geven.

3.19.                     De behandelingen die worden gegeven, hebben niets met erotiek en/of seks te maken. Cliënten die toch seksueel getinte opmerkingen maken of seksuele handelingen en/of gedragingen doen, dienen de gereserveerde behandeling/tijd te betalen en worden per direct ui de praktijk verwijderd en zullen niet meer worden behandeld.